x تبلیغات
دنیای فناوری | Tiny Tech

توصیه های پزشکان در مورد ابتلا به کرونا

مسعــود مـردانـی عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماریهای عفونی گفت: اگر فردی علائم بیماری را در خود مشاهده می کند باید حتما از ماسک استفاده کند، همچنین اگر به بیمارستانی مراجعه می کنید که در آن بیمار مبتلا به کرونا وجود دارد حتما از ماسک استفاده کنید اما برای ملاقات افراد معمولی ملزم به استفاده از ماسک نیستید. دکتر مسعود مردانی در توضیح طرز درست استفاده از دو ماسک گفت: اگر نوع ماسک‌هایی که استفاده می‌کنید از یک نوع و جنس نباشد می تواند بیش از ۹۶ درصد از ورود ویروس کرونا به دستگاه تنفسی شما جلوگیری کند. پزشکان آمریکایی به استفاده از ماسک پارچه ای طرح دار بر روی ماسک ۳لایه جراحی توصیه می کنند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی اظهار داشت: برای محاوره های کوتاه مدت مردم عادی استفاده از ماسک های جراحی ساده ارزان قیمت مناسب است و استفاده از ماسک N۹۵ برای مردم عادی توصیه نمی شود چراکه تنها برای افرادی همچون مبتلایان و پرستارانی که با فرد مبتلا ارتباط مستقیم دارند، ضروری است.

ویروس کرونا روی اشیا و سطوح چند ساعت زنده می ماند؟ 

مردانی تصریح کرد: ویروس کرونا بر روی اشیا و سطوحی همچون میز دانش‌آموزان در مدارس و سالنهای غذاخوری می تواند بین سه ساعت تا ۹ روز باقی بماند به همین خاطر ضروری است شهروندان سطوح اطراف خود همچون پیشخوان مغازه ها را روزی یکبار با مواد ضد عفونی کننده پاکیزه کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ضروری است افراد مرتب دست های خود را با آب و صابون شست و شو کنند و برای پاکیزه نگه داشتن وسایل شخصی خود همچون گوشی  موبایل از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند. پیشنهاد می شود کفش و صندل مردانه را بیرون از منزل نگهداری کنید.

مردانی با اشاره به نگرانی های مردم درباره دست زدن به دستگیره های اتوبوس، مترو، تاکسی و وسایل نقلیه عمومی اظهار داشت: آلودگی این سطوح بستگی به این دارد که دست فردی که قبل از شما از آن دستگیره استفاده کرده آلوده به ویروس بوده است یا خیر.

بعد از لمس دستگیره وسایل نقلیه از اسپری ضدعفونی استفاده کنید

به گفته مردانی، متاسفانه هنوز اکثر مردم نسبت به ضرورت شست و شوی دائمی دست های خود با آب و صابون آگاهی ندارند و به همین خاطر از مردم می خواهیم که اگر در وسایل نقلیه عمومی با دستگیره ها تماس داشتند، به وسیله یک اسپری ضدعفونی کننده حاوی الکل یا ژل ضدعفونی کننده دست که قیمت مناسبی دارد و در اکثر داروخانه ها موجود است، دست های خود را ضدعفونی کنند.

وی تاکید کرد: افراد حتما به محض ورود به منزل، قبل از دست زدن به وسایلی همچون کنترل تلویزیون و دستگیره یخچال نسبت به شست و شوی دستانشان اقدام کنند

  

نکات کلیدی مراقبت از آیفون

پیش بینی می شود که در سال 2021 بیش از 110 میلیون کاربر آیفون در ایالات متحده وجود داشته باشد. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید ، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که iPhone شما طولانی تر و کارآمدتر کار می کند.
نکات و ترفندهای زیادی وجود دارد که ممکن است شما در مورد مراقبت از آیفون خود بدانید تا بتوانید همیشه از آن بیشترین بهره را ببرید.

در ادامه یازده نکته اساسی در مورد نگهداری آیفون را به شما یادآوری میکنیم تا گوشی شما طولانی تر و کارآمدتر کار برایتان کند.

1. قاب محافظ

اولین کاری که باید انجام دهید تا مطمئن شوید مراقب آیفون خود هستید ، تهیه یک قاب محافظ برای آن و همچنین یک محافظ صفحه (گلس) است. اینکه آیفون کاملاً نو است دارید یا قدیمی ، این باید اولویت شماره یک شما باشد.
قاب های محافظ مختلف آیفون برای انتخاب وجود دارد. همیشه در مورد موارد می توانید مارک یا سبک دلخواه خود را بدست آورید. شما در یافتن بهترین حالت متناسب با شخصیت خود مشکلی نخواهید داشت.

 

2. مطمئن شوید درگاه شارژ شما تمیز است

شارژ تلفن ممکن است یکی از مهمترین کارهایی باشد که انجام می دهید بنابراین می خواهید از تمیز بودن درگاه شارژ خود اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات اگر تلفن شما شارژ نمی شود ، فقط به دلیل گرفتگی درگاه برق است.

اولین گزینه شما استفاده از خلال دندان و یک مسواک برای از بین بردن باقی مانده در درگاه شارژ است. این کار را خیلی دقیق انجام دهید زیرا نمی خواهید به هیچ یک از نقاط تماس آسیب برسانید. اگر این کار نکرد ، می توانید یک قوطی هوای فشرده را امتحان کنید تا آشغال های آن خارج شود.

 

3. برنامه هایی را که استفاده نمی کنید حذف کنید

شما احتمالاً چند برنامه در تلفن خود دارید که مدتی قبل بارگیری کرده اید و از آن زمان تاکنون باز نشده اند. این یک بازی بی فکر یا رسانه های اجتماعی است که هرگز بررسی نمی کنید. وقتی نوبت به تعمیر و نگهداری در iPhone شما می رسد ، باید مرتباً بررسی کنید از کدام برنامه ها استفاده نمی کنید و آنها را حذف کنید.

حتی در تنظیمات شما یک ویژگی به نام "آفلود برنامه های استفاده نشده" وجود دارد که می توانید در تنظیمات ذخیره سازی iPhone خود پیدا کنید. هنگامی که فضای ذخیره سازی شما کم است ، این ویژگی به طور خودکار برنامه های استفاده نشده را حذف می کند اما اسناد و داده های شما را ذخیره می کند. و اگر روزی تصمیم گرفتید که دوباره آن برنامه را روی تلفن خود نیاز دارید ، همیشه می توانید دوباره آن را در فروشگاه برنامه بارگیری کنید. با پاک کردن برنامه های بلا استفاده فونت نستعلیق آیفون از بین نمی رود زیرا که قبل از آن در محلی امن مانند Notes ذخیره کرده اید.

4. به جدیدترین سیستم عامل iOS به روز شوید

به روز نگه داشتن iOS خود بهترین راه برای حفظ iPhone است. اپل رفع اشکالات و بهبودهایی در طول عمر باتری را که می توان از طریق جدیدترین iOS بارگیری کرد ، منتشر کرد.
انجام این کار فقط باید چند دقیقه طول بکشد و بسیار آسان است. هرگز از به روزرسانی آیفون خود عقب نمانید.

 

5. برنامه های خود را مرتب به روز کنید

ما قبلاً در مورد حذف همه برنامه هایی که استفاده نمی کنید صحبت کرده ایم بنابراین پس از آن باید مطمئن شوید که همه برنامه های استفاده شده خود را به روز می کنید. شما نمی خواهید با به روزرسانی برنامه هایی که استفاده نمی کنید پهنای باند یا زمان خود را هدر دهید.

اگر معمولاً به خاطر نمی آورید که برنامه های خود را به روز کنید ، یک ویژگی وجود دارد که آن را برای شما در تنظیمات انجام می دهد. این به شما اطمینان می دهد که برنامه های شما همیشه به روز و آماده استفاده هستند زیرا در پس زمینه کار می کنند. اگرچه بسیاری از افراد این کار را خاموش می کنند زیرا باعث اتلاف باتری می شود.

 

6. وظایف پس زمینه را مدیریت کنید

برنامه های زیادی در iPhone شما وجود دارد که در حین انجام کار دیگری در پس زمینه تازه می شوند. این می تواند کشنده باتری شما باشد و گاهی اوقات اصلاً نیازی به آن ندارد. به عنوان مثال هنگامی که در حال دانلود موزیک در آیفون هستید، مقداری از فضای  RAM دستگاه اشغال می‌شود. پس دانلودهای غیرضروری را متوقف کنید.

در ios ویژگی‌ای به نام "تازه سازی برنامه پس زمینه" یا Background app refresh نامیده می شود و در صورت عدم استفاده از برنامه ، به روزرسانی ها را بررسی می کند. ممکن است برخی از برنامه ها وجود داشته باشد که می خواهید این کار را انجام دهید مانند ایمیل خود. می توانید این ویژگی را برای هر یک از برنامه های خود روشن یا خاموش کنید.

 

7. آیفون خود را مجدداً راه اندازی کنید

اگر همه چیز را امتحان کرده اید و iPhone شما همانطور که قرار است اجرا نکند ، ممکن است بخواهید iPhone خود را دوباره راه اندازی کنید. این می تواند به حل مسائل تصادفی کمک کند که شاید نتوانسته اید آنها را برطرف کنید.

 

8- کوکی ها و داده های سافاری را پاک کنید

یک راه خوب برای کمک به سرعت بخشیدن به iPhone خود پاک کردن کوکی ها و داده های استفاده شده توسط سافاری است. انجام این کار با رفتن به تنظیمات ، کلیک روی Safari و سپس کلیک بر روی پاک کردن تاریخچه و داده های وب سایت آسان است. از طرف دیگر ، با این کار Safari وب سایت هایی را که مرتباً به آنها مراجعه می کنید ، توصیه نمی کند مگر اینکه از آنها علامت گذاری شده یا بعداً دوباره به آنها مراجعه کنید.

 

9. پیام های قدیمی را حذف کنید

این ممکن است برای بعضی از افراد سخت باشد اما شما نیازی به ماهها و ماهها پیام بین خود و دوستانتان که در تلفن شما ذخیره شده است ، ندارید. با انتخاب ویژگی موجود در تنظیمات ذخیره سازی در تلفن ، می توانید پیام های قدیمی را به راحتی پاک کنید.

یا اگر فقط پیام های خاصی وجود دارد که می خواهید آنها را رد کنید ، می توانید برای حذف پیام ها از طریق آن کشیده و به سمت چپ بکشید. باید بر روی پیام هایی تمرکز کنید که دارای عکس ، فیلم یا گیف هستند زیرا بیشترین فضا را اشغال می کنند.

 

10. آیفون خود را شارژ نگه دارید

به نظر می رسد شارژ آیفون خود را شارژ نگه دارید تا بتوانید از آن استفاده کنید اما این نکته بزرگی برای کمک به صرفه جویی در مصرف باتری در طولانی مدت است. هرچه بیشتر از دستگاه خود استفاده کنید ، باتری سریعتر تمام می شود.

توصیه می شود که باید تلفن خود را همیشه در هر جایی بین 40 تا 80 درصد شارژ نگه دارید. شما باید مرتباً برای شارژ مجدد تلفن خود تنظیم کنید تا این نیاز را برآورده کنید. همچنین بعد از فعال کردن هات اسپات آیفون میبایست آن را خاموش کنید.

11. اطمینان حاصل کنید که محل نگهداری آیفونتان ایمن است

آخرین نکته برای نگهداری آیفون ، بنابراین می توانید مدت زمان بیشتری و کارآمدتر آن را حفظ کنید ، ایمن نگه داشتن آن است ، به خصوص در مواردی که از آن استفاده نمی کنید. اطمینان حاصل کنید که آن را جایی نگذارید تا کسی احتمالاً آن را از پا درآورد یا یک نوشیدنی روی آن بریزد. بهترین راه برای کارکردن تلفن ، ایمن نگه داشتن و دوری از آسیب است.

 

و در آخر: بدانید که مراقبت و نگهداری آیفون مهم است

هنگامی که نوبت به نگهداری آیفون می رسد ، موارد زیادی وجود دارد که باید انجام دهید تا در طولانی ترین زمان ممکن و با حداکثر کارایی آن را فعال نگه دارید. هرگز اسپری الکلی را روی آیفون مستقیم اسپری نکنید. زیرا باعث از کار افتادن اسپیکر بالایی آن میشود و خرج ۱میلیون تومانی روی دستتان میگذارد!

اکنون شما با یازده نکته در مورد مراقبت و نگهداری از آیفون را آشنا شدید. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد

نوید محمدزاده از کودکی تا امروز

نوید محمدزاده از مهم‌ترین بازیگران سینمای ایران پس از انقلاب است. چند ویژگی مهم باعث شده که کارنامه حرفه‌ای او در میان بازیگران سینمای ایران کارنامه‌ای خاص و منحصربفرد باشد:
اول اینکه: «نوید محمدزاده» بازیگری است که به انتخاب‌های هوشمندانه‌اش معروف است. در طی ١١ سالی که از آغاز فعالیت حرفه‌ایش در سینما با بازی در فیلم «آندو» ساخته «بهروز قبادی» می‌گذرد او در ١۵ فیلم سینمای ایران بازی کرده و قریب به اتفاق این فیلم‌ها فیلم‌های مهمی در سینمای ایران به‌حساب می‌آیند و در زمان خودشان بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند، مانند عطر نوید محمدزاده ، اغلب پرفروش بوده‌اند، توسط منتقدان مورد تحسین قرارگرفته‌اند و در جشنواره‌های داخلی و خارجی بنده جوایز مختلفی شده‌اند. بی‌دلیل نیست که در میان تماشاگران و علاقمندان سینما این ذهنیت به خوبی جاافتاده است که: «نوید محمدزاده فیلم بد بازی نمی‌کند.»

دوم: نوید محمدزاده در قامت یک سوپراستار تمام‌عیار در سینمای ایران ظاهر شده است فیلم‌های او خصوصا در چند سال اخیر اغلب پرفروش بوده‌اند. به عبارت دیگر به نظر می‌رسد هر فیلمی که او در آن بازی می‌کند می‌فروشد. کمتر بازیگری را سینمای ایران سراغ داریم که حضورش در فیلمی این چنین باعث تضمین موفقیتش در گیشه شود. بی‌دلیل نیست که کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینمای ایران برای حضور او در فیلم‌هایشان سرودست می‌شکنند و عطر مردانه نوید محمدزاده به فروش بالایی دست پیدا کرده است.

زندگینامه :

نوید محمدزاده متولد ۱۷ فروردین ۱۳۶۵ در ایلام بازیگر سینما و تئاتر ایرانی است. وی فعالیت در عرصه بازیگری را  از سال ۱۳۸۲ بعد از گرفتن دیپلم آغاز کرد. در کارنامه تئاتر و سینمای این بازیگر آثار درخشانی دیده می شود. نوید محمدزاده با فیلم سرخ پوست و متری شیش و نیم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ۹۷ حضور داشت.

نوید محمدزاده کارهای هنری و تئاتر را از دانشگاه آغاز کرده است و در سال ۱۳۸۲ در یک موسسه هنری به نام موسسه هفت هنر آموزشهای بازیگر حرفه ای را زیر نظر استادانی همچون محمد یعقوبی ، مهتاب نصیرپور ، علی سلیمانی و امیر قنبری می بیند.  تا سال ۱۳۸۶ هیچ فعالیت حرفه ای در سینما نداشته است و با بازی در نقش مکمل فیلم در میان ابرها به کارگردانی روح الله حجازی اولین تجربه سینمایی خود را کسب می کند. وی مجری قسمت هایی از برنامه دوستان که از شبکه جام جم پخش می‌شد بود.  نوید محمدزاده در سال ۱۳۸۷ اولین تئاتر حرفه ای و جدی خود به نام ” پسران آفتاب ” را تجربه کرد. وی با بازی در نمایش «ماه در آب» نوشته فارس باقری و کار محمد کوروش نیا جایزه بازیگری مرد را در جشنواره استانی تهران دریافت کرد.  در کارنامه تئاتر وی آثار مهم و درخشانی همچون شکلک، الیور توئیست، خدای کشتار و بینوایان وجود دارد.  وی با بازی در فیلم سینمایی ناهید ساخته آیدا پناهنده در میان مردم و کارگردانان مشهور شد و در جشنواره فیلم کن حضور پیدا کرد. پوشش نوید محمدزاده در این فستیوال موجب واکنش های مردم در رسانه ها و فضای مجازی شد. 

 

  

نکات هنگام خرید صندل مردانه

چرا بعضی از صندل ها به پا آسیب می زنند؟

 

براساس اعلام مرکز بین المللی سلامت پا، سالانه 78 درصد از افراد 21 سال و بالاتر از آن که از صندل های نامناسب استفاده می کنند، دچار مشکلات متعدد در نقاط مختلف پا می شوند.

 

ساختار صندل های نامناسب چگونه است ؟

 

پژوهش های پزشکی نشان می دهد استفاده از صندل نامناسب می تواند مشکلات جدی در پا ایجاد کند که برخی از شاخص ترین آنها به شرح زیر است.

 

نوار یا بند روی کفش

 

این بند یا محافظ، سست و ناتوان است و نمی تواند حرکت پا را همراهی و از پا محافظت کند. یکی از آسیب های این بندها، تحریک و برجسته شدن استخوان کناری برجستگی کف پا، بعد از انگشت هاست. انگشت ها تمام فشار پا و وزن بدن برای حفظ تعادل و جلوگیری از درآمدن صندل از پا، به انگشت ها وارد می شود. به همین دلیل بعد از مدتی استفاده از این صندل ها، با مشکلاتی مانند برجستگی غیرعادی استخوان های انگشتان پا، کشش و آسیب به تاندون ها و اعصاب انگشت ها، کمردرد و گردن درد رو به رو خواهیم شد.

 

بدون محافظ و همراه

 

بخش جلویی پا به ویژه برجستگی استخوانی بین قوس کف پا و انگشت ها، نیاز به محافظ دارد. این محافظ باید در کفی کفش در نظر گرفته شود اما در صندل ها، این بخش وجود ندارد و با هر قدم، احساس می شود که این بخش با زمین در ارتباط است. بنابراین به این نقطه از پا آسیب وارد خواهدشد.

 

راه رفتن

 

از آنجایی که پوشیدن صندل بدون محافظ باعث قدم برداشتن نامناسب و نامطمئن می شود، مشکلاتی مانند آسیب به مچ، کف پا، زانو، تاندون آشیل را در وهله اول ایجاد می کند. در صورتی که استفاده از این نوع کفش ها ادامه پیدا کند، آسیب ها فراگیرتر شده و بخش هایی مانند کمر، لگن و در موارد حاد، گردن را درگیر می کند.

 

مچ پا

 

صندل های بدون بند، به دلیل این که بند حمایتی برای محکم نگه داشتن مچ پا ندارند و بنابراین باعث آسیب به مچ می شوند. رگ به رگ شدن، پیچ خوردن و شکستن مچ از رایج ترین آسیب های ناشی از پوشیدن این نوع صندل هاست.

 

پاشنه پا

 

با بلند شدن بیش از اندازه و نامناسب پاشنه پا، کششی غیرعادی بین بافت ها، اعصاب پا و تاندون های بین پاشنه تا انگشتان پا ایجاد می شود. این مشکل معمولا با احساس سوزش در پاشنه و کف پا و کشش غیرعادی در ناحیه پاشنه، عنوان می شود.

 

صندل نامناسب و آسیب های آن

 

اگر صندلی که می پوشید از نظر کیفی مناسب نبوده و در زمان راه رفتن روی فرش کاملا به پا نچسبد، باعث بروز آسیب هایی مانند درد در ناحیه بالشتکی پا، آسیب به قول کف پا، کمر و پشت درد، انحراف زانو، زانو درد، آسیب و درد به ساق پا، درد پاشنه، پینه و میخچه پا می شود. بنابراین پیش از خرید اینترنتی صندل مردانه کاملا دقت کنید که کاملا به پای تان محکم شده و پا داخل صندل سر نخورد.

 

صندل ایده آل را بشناسید

 

بعضی ها از پوشیدن صندل هراس دارند. اما این طور نیست. ویژگی های صندل خوب این هاست.

 

1. کش پارچه ای برای جلوگیری از آسیب به کف پا

2. روکش پارچه ای یا نایلونی ضدحساسیت در بخش رویی و زیری بند محافظ

3. پهنای بند کفش با عرض حداقل 5 سانتی متر

4. لایه قابل انعطاف و در عین حال محکم

5. پهنای بند کفش با عرض حداقل 5 سانتی متر

6. قفل کفش

7. بخش اتصال بند به کفی کفش

 

صندل خوب را چطور انتخاب کنیم؟

 

اگر صندل مردانه شما بند محافظ در پشت پا ندارد، صندل هایی را انتخاب کنید که بندهای روی کفش، پهن و محکم باشند. به این ترتیب از انحراف پا به سمت راست و چپ جلوگیری خواهدشد.

 

• از صندل هایتان برای مدت طولانی استفاده نکنید. به این معنی که نباید برای رفتن طولانی مدت آنها را بپوشید. این کفش ها برای قدم زدن در سطوح نرم مانند کنار ساحل، استفاده در زمان راه رفتن کنار استخر، در خانه، اتاق هتل و راه رفتن در مسافت کم هستند.

 

• در زمان انجام ورزش و حتی پیاده روی کوتاه مدت هم نباید از آن استفاده کرد. در زمان رانندگی از صندل تخت استفاده نکنید. به این دلیل که به پا، به ویژه روی پا و تاندون بین پاشنه تا انگشت، فشار و آسیب جدی وارد می شود.

 

• با صندل، مدت طولانی پیاده روی نکنید. صندل لاانگشتی، می تواند به پست بین انگشت شست و انگشت کناری آسیب وارد کند. تعرق و تجمع آلودگی بین این بخش می تواند باعث ایجاد قارچ شود. بنابراین حتما یک صندل مردانه جدید از نوع لاانگشتی که تهیه کرده بودید را بشویید.

 

• از کرم ضدآفتاب برای حفظ سلامت پوست پا در زمان استفاده از صندل زیر نور آفتاب استفاده کنید. اگر صندل شما گران قیمت نیست، بعد از شش ماه استفاده، آن را دور بیندازید. صندل های پلاستیکی را هر چهار ماه یک بار باید دور انداخت

فراگیری علوم کامپیوتر در سال ۲۰۲۱

روش های فراگیری علوم کامپیوتر

 

با شیوع بیشتر و بیشتر فناوری در محیط کار ، داشتن مهارتهای پایه ای در سخت افزار و نرم افزار رایانه بیش از هر زمان دیگری مهم است.  برخی مهارت های رایانه ای اساسی که هر کارگر باید داشته باشد وجود دارد.

 

 یک کارفرما به دنبال مهارت های رایانه ای در رزومه شما خواهد بود ، و شما باید علاوه بر صحبت کردن با سخنرانی ، پیاده روی را نیز پیاده روی کنید - به این معنی که هنگام استفاده از کامپیوتر باید بدانید که چگونه از رایانه استفاده کنید  کار.

 

 در اینجا 5 روش رایگان و آسان برای بهبود مهارت های رایانه ای شما آورده شده است.

 

 کوتاه وقت؟  برای دیدن چند دوره رایگان به پایین پرش کنید ، بنابراین می توانید از امروز به صورت رایگان یادگیری را شروع کنید!

 

 1. مواردی را که باید یاد بگیرید شناسایی کنید.

 

 به احتمال زیاد ، شما فقط آنقدر وقت آزاد دارید که می توانید وقف یادگیری یک مهارت جدید کنید.  بر این اساس ، مهم است که از آن زمان عاقلانه استفاده کنید.  این که آیا می خواهید شغل خود را متمرکز کنید یا در زمینه فعلی خود قرار بگیرید ، تجزیه و تحلیل شرح وظیفه موقعیت ایده آل شما یک روش عالی برای شناسایی مهارت هایی است که کارفرمایان به دنبال آن هستند و همچنین ابزارهایی که باید بدانید چگونه از آنها استفاده کنید.

نکته: بخش "الزامات" شرح شغل به طور کلی مکان خوبی برای یافتن این اطلاعات است.

 

 شبکه سازی یکی دیگر از روشهای عالی برای کشف مهارتهای فنی افراد دیگر در زمینه فعالیت شما و یا استفاده روزانه از چه نرم افزارها و برنامه هایی است.  این را می توان با یک سوال ساده مانند "آیا اخیراً مهارت جدیدی یاد گرفته اید که به شما در کار کمک کند؟" یا "کدام نرم افزار یا برنامه مورد علاقه شما است که به طور منظم برای کار استفاده می کنید؟"

 

 علاوه بر این ، می توانید بسیاری از این اطلاعات را به صورت آنلاین نیز پیدا کنید.  برای مثال اگر نماینده خدمات مشتری باشید ، ممکن است "نرم افزار خدمات مشتری" را جستجو کنید.  مراقب محصولات خاصی باشید که در نتایج شما ظاهر می شوند.  Capterra ، یک شرکت بررسی نرم افزار ، منبع مفید دیگری برای شناسایی ابزارهای رایج در تجارت شما است.

 

 مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟  مهارت های خاصی که شما نیاز دارید بسیار به موقعیت و رشته شما بستگی دارد ، اما می توانید برای شروع با این لیست مهارت های برتر کامپیوتر آشنا شوید.  همچنین برخی از بهترین مهارت های موجود در رزومه خود را مرور کنید.

 

 2. با اصول اولیه شروع کنید - و اطمینان حاصل کنید که نحوه استفاده از کامپیوتر را می دانید.

 

 اگرچه این ناگفته نماند ، قبل از یادگیری مهارتهای فنی تخصصی ، حداقل شما به یک درک اساسی در مورد چگونگی استفاده از رایانه - در حالت ایده آل ، هر دو ویندوز یا Mac نیاز دارید.  منابع آنلاین زیادی وجود دارد.  برای مثال سایتهایی مانند Lifewire در ارائه آموزشهای جامع بسیار مفید هستند.

 

 این روزها ، یافتن رویدادهای آموزش رایانه رایگان (یا مقرون به صرفه) بسیار رایج است.  با کتابخانه محلی ، مرکز اجتماع یا کالج محلی خود مشورت کنید تا ببینید چه چیزی دارند.  علاوه بر این ، می توانید دوره های Mac رایگان را در فروشگاه Apple در نزدیکی خود شرکت کنید.

 

 اگر در نقش آفیس کار می کنید ، برای ارتقا skills مهارت های خود و افزودن ارزش به رزومه خود ، مجوز گرفتن در Microsoft Office را در نظر بگیرید.

 

 3. با درک نحوه کار کامپیوتر (و اینترنت) آشنا شوید.

 

 در حالی که این ناگفته نماند ، قبل از یادگیری مهارتهای فنی تخصصی ، حداقل شما باید به یک درک اساسی از رایانه و نحوه کار آن نیاز داشته باشید.  در بعضی موارد ، یادگیری نحوه کارکرد اینترنت نیز می تواند مفید باشد.

 

 حال ، آیا شما به علوم کامپیوتر ارشد نیاز دارید؟  قطعا نه.  اما ، داشتن یک درک ابتدایی از اینکه چگونه فناوری که از آن استفاده می کنید ، پایه محکمی برای یادگیری آینده فراهم می کند.  در اینجا لیستی از چند درس آنلاین رایگان مهارت های رایانه است که می توانید با آنها شروع کنید:

 

بنابراین بسیاری از افراد جویای کار وقت خود را برای درخواست مشاغل RIGHT از طریق کانال های اشتباه تلف می کنند.  تیم متخصصان شغلی ما راهنمای خود را در مورد محل درخواست ایجاد کردند.  امروز از نسخه خود مطالبه کنید!

 

 

منابع پیشنهادی ما جهت مطالعه :

 

 مبانی کامپیوتر برای مبتدیان مطلق - از GCF بیاموزید رایگان (رایگان)

 مبانی اینترنت برای مبتدیان مطلق - از GCF بیاموزید رایگان (رایگان)

 علوم کامپیوتر 101 - از دانشگاه استنفورد (رایگان)

 اینترنت چگونه کار می کند - از آکادمی خان (رایگان)

 مرکز آموزش G Suite (برای برنامه های Google) - از Google (رایگان)

 

 4. یک دوره رایگان رایانه بصورت آنلاین یا حضوری شرکت کنید.

 

 منابع رایگان بسیاری به صورت آفلاین و آنلاین در دسترس است.  حتماً پیشنهادات خود را در انجمن خود مانند کتابخانه محلی ، مرکز اجتماعات ، کالج جامعه یا YMCA بررسی کنید.  همچنین می توانید در سایت هایی مانند Meetup یا Eventbrite رویدادهای آموزشی یا گروهی را جستجو کنید.  اگر در لس آنجلس ، نیویورک سیتی یا شیکاگو زندگی می کنید ، CourseHorse یکی دیگر از منابع عالی است.

 

 اگر ترجیح می دهید مهارت های فنی را به صورت آنلاین بیاموزید ، روش های زیادی برای این کار وجود دارد!  شما باید بتوانید تقریباً هر آنچه را که می خواهید بدانید در YouTube جستجو کنید.  اگر به دنبال یک تجربه یادگیری رسمی تر هستید ، می توانید تعداد زیادی دوره رایگان در سطح دانشگاه را در سایتهایی مانند Coursera ، EdX و Class-Central پیدا کنید.  همچنین می توانید دوره های مقدماتی رایگان را در سایتهایی مانند آکادمی خان ، Codecademy و Free Code Camp بیابید.

 

 نکته: در اینجا لیست گسترده ای از کلاس های رایانه ای آنلاین رایگان و کم هزینه است که می توانید برای شروع آن شرکت کنید.

 

 5. دانش را به کار بگیرید و عملی عملی کنید.

 

 اگر شرح شغل خواستار آشنایی با ابزاری خاص است ، سعی کنید ببینید آیا راهی برای تجربه عملی دارید.  به عنوان مثال ، بگویید یک موقعیت مستلزم این است که شما بدانید چگونه از Trello ، یک ابزار مدیریت پروژه استفاده کنید.  شما می توانید روش هایی را در نظر بگیرید که ممکن است بتوانید ترلو را در موقعیت فعلی خود ادغام کنید.  اگر این امکان وجود ندارد ، شاید موردی وجود داشته باشد که بتوانید از آن در زندگی شخصی خود استفاده کنید - مانند برنامه ریزی سفر.

 

تا آنجا که ممکن است خلاق باشید.  آیا لازم است نحوه استفاده از Google Calendar را بیاموزید؟  استفاده از آن را برای برنامه ریزی و برنامه ریزی قرارهای ملاقات و فعالیتهای خانواده خود شروع کنید.  آیا باید بدانید که چگونه از Skype استفاده کنید؟  یک حساب ایجاد کنید و از آن برای برقراری تماس ویدیویی با شخصی که مدتی با او صحبت نکرده اید استفاده کنید.

همچنین می بایست کار کردن با ویندوز را به صورت کاربردی و عملی فرا بگیرید. به به عنوان مثال رایج‌ترین سوالاتی که دانشجویان دوره ویندوز 10 میپرسند :

تنظیمات صفحه نمایش در ویندوز 10  کجاست ؟

از کجا بفهمیم ویندوز چند بیتی است ؟

چگونه ویندوز 10 نصب کنیم؟

چرا مایکروسافت استور باز نمی شود  ؟

حجم ویندوز 10 چند گیگ است ؟

مخفی کردن آیکون های دسکتاپ در ویندوز 10 چگونه است ؟

 

به طور متناوب ، اگر در حال یادگیری مهارتی مانند طراحی گرافیک ، طراحی وب یا توسعه هستید ، روشهای زیادی برای تمرین وجود دارد: می توانید برای شرکت در مسابقات 99Designs ، یا برای شرکت در کنسرت های Fiverr ، به اجرای مسابقات بپردازید.

 

اگر لازم است با یک ابزار یا نرم افزار پولی آشنا باشید ، بنابراین نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید ، بررسی کنید که آیا آن برنامه نسخه ی نمایشی ارائه می دهد یا فیلم آموزشی در وب سایت خود دارد یا خیر.  حداقل این فرصت را خواهید داشت که آشنایی اساسی با ساختار و عملکرد نرم افزار بدست آورید

 

 به یاد داشته باشید ، شما همیشه باید در مورد مهارت ها و توانایی های خود با یک کارفرما صادق باشید. مهارت های خود را بزرگ نگذارید  اگر فاقد مهارتی هستید که در شرح وظایف ذکر شده است ، همیشه می توانید یاد بگیرید که این چیزی است که هم اکنون در حال یادگیری آن هستید (یا قصد یادگیری آن را دارید) و بر توانایی خود در دستیابی سریع به مهارت های جدید تأکید کنید. 

نکاتی درباره ایرپاد ۲ اپل

AirPods 2 اپل دارای یک کیف شارژ بی سیم اختیاری است که امکان شارژ بی سیم مبتنی بر Qi را فراهم می کند.  AirPods به روز شده را می توانید بدون کیف شارژ با قیمت 159 دلار ، با کیف شارژ با قیمت 199 دلار دریافت کنید یا می توانید فقط کیف شارژ AirPod های موجود خود را با 79 دلار بخرید.

 

 در AirPods هیچ تغییری در طراحی ایجاد نشده است ، بنابراین به نظر می رسد مانند EarPod های استاندارد اپل اما بدون سیم باشد.  AirPodها کاملاً بدون سیم هستند و فقط در رنگ سفید و گزینه های رنگ دیگری در دسترس نیستند.

 

 AirPods در هنگام گوش دادن به موسیقی حداکثر پنج ساعت دوام باتری را ارائه می دهد و کیس 24 ساعت عمر باتری اضافی را فراهم می کند.  AirPod های جدید با تراشه H1 کارایی بیشتری دارند و زمان مکالمه از دو ساعت به سه ساعت افزایش یافته است.

 

 وقتی کیس فانتزی ایرپاد را باز می کنید ، AirPod های داخل آن به طور خودکار به دستگاه شما متصل می شوند و با استفاده از سنسورهای داخلی و یک شتاب سنج ، AirPods می تواند تشخیص دهد چه زمانی آنها را در گوش خود قرار می دهید یا بیرون می آورید ، صدا را مطابق با آن پخش و مکث می کنید.

 

 میکروفونهای در حال تغییر پرتو تماس های واضح و واضح را امکان پذیر می کنند و در صورت تمایل به استفاده از ویژگی Hey Siri ، حرکات ضربه برای تعویض آهنگ ، تغییر میزان صدا و فعال سازی Siri تعبیه شده است.  هنگام صحبت برای جلوگیری از صدای محیط ، یک شتاب سنج صوتی جداگانه به آن ضربه می زند.

 

اگر می خواهید گوش خود را برای گوش دادن به محیط اطراف گوش دهید ، بعد از دانلود موزیک در آیفون می توانید همزمان از هر دو AirPod استفاده کنید یا اپل AirPods را برای ارائه صدای AAC با کیفیت بالا طراحی کرد که از همه آهنگ ها گرفته تا پادکست ها عالی به نظر می رسد.

 

تازه سازی نسل دوم AirPods فاقد برخی از ویژگی های شایعه شده است ، از جمله رنگ جدید ، اما تراشه H1 برای بهبود اتصال و زمان تعویض دستگاه ، ساعت اضافی زمان مکالمه ، قابلیت "Hey Siri" و شارژ بی سیم  مورد را به روز کنید.

 

 با راه اندازی AirPods نسل دوم ، اپل AirPod های نسل اول را متوقف کرد.  از اکتبر 2019 ، اپل AirPods 2 را نیز در کنار AirPods Pro ، نسخه 249 دلاری رده بالاتر AirPods با لغو Active Noise و طراحی جدید با نوک گوش سیلیکونی به فروش می رساند.

 

اپل گهگاه به روزرسانی سیستم عامل را برای AirPods منتشر می کند و نسخه میان افزار 3A283 است که در ماه سپتامبر برای افزودن پشتیبانی از تعویض خودکار دستگاه معرفی شد. هنگام خرید کیس ایرپاد به کیفیت آن توجه کنید.

 

  

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد